alimenty

500 plus a rozwód ? Dla kogo pieniądze ?

500 plus a rozwód ?

Komu przysługuje świadczenie 500 plus po rozwodzie ?

Świadczenie  500 plus wypłaca się temu z rodziców, który faktycznie sprawuje opiekę nad dzieckiem. – z którym dziecko zamieszkuje i jest na jego utrzymaniu.

W wyroku rozwodowym w przypadku małoletnich dzieci Sąd określa miejsce pobytu dziecka.

Czy przy matce czy przy ojcu.

Jeżeli dziecko jest przy matce, a ojciec płaci alimenty- 500 plus należy się matce.

ALIMENTY  – tutaj pisałam od czego zależy wysokość alimentów.

Po złożeniu wniosku przez jednego rodzica, organ otrzyma wniosek również od drugiego z nich, powinien ustalić, kto rzeczywiście sprawuje opiekę.

W tym celu może zwrócić się do ośrodka pomocy społecznej o przeprowadzenie rodzinnego wywiadu środowiskowego.

500 plus a opieka naprzemienna

Problem jest kiedy, rodzice sprawują opiekę naprzemienną nad dzieckiem. W większości sprawach które prowadziłam, uzgadnialiśmy z rodzicami iż środki podzielone będą po połowie.

Są też inne pomysły

• opłata współna np. przedszkole
  • konto oszczędnościowe dla dziecka.

Od lipca 2019 r. 500 plus na jedno dziecko. Czy 500 plus wpłynie na wysokość alimentów?

Zgodnie ze zmianami wprowadzonymi w 2016 roku, w trakcie ustalenia kwoty alimentów, nie są brane pod uwagę świadczenia rodzinne, świadczenia z funduszu alimentacyjnego, świadczenia z pomocy społecznej, świadczenia i wydatki związane z umieszczeniem dziecka w pieczy zastępczej, a także świadczenia z programu Rodzina 500+.

Oczywiście żeby wysokość alimentów była niska – są na to sposoby.

Jeżeli potrzebujesz pomocy bądź masz wątpliwości zapraszam do kontaktu.